lørdag 23. februar 2008


















Her har jeg hekla et sjal i Dream Mohair. En nydelig farge synes jeg, men garnet er litt "stikkete". Mønsteret er fra Sandnes. Har ikke bestemt garn el. mønster sjøl, for det var ei eldre dame som bestilte det. Jeg både strikker og hekler på bestilling, både for Knapphuset, en garnbutikk og privat. Jeg liker godt å strikke for andre - blir kjent med mange mennesker på den måten.




Dette sjalet fant jeg oppskrift i Fmilien. Tror det egentlig er ei oppskrift fra Drops. Har fått litt dilla på dette sjalet. har hekla ett i grønt til svigermor. Så har jeg hekla ett i lilla til meg sjøl. Begge to i tynn alpakka. Dette tredje sjalet er i Bamino ull (det var det eneste garnet jeg fant i lilla i butikken). Her har jeg hekla 3 rader, for å få det litt bredere. Ei jeg kjenner skal få det i overraskelsesgave. Synes ho fortjener det.

3 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Se her ja.... her var det to fine håndarbeid... I LILLA. *smil*

Anlen sa...

Hei!!

Tusen takk!

Eg er ikkje sikker på om eg fortener det, men eg vart i alle fall veldig glad:)

Du er ein engel, vettø;)

johanm88 sa...

Bra du he fått til bloggen.